Om te weten en overzichtelijk te houden wie zich allemaal in een pand bevinden zal er aanwezigheid moeten worden bijgehouden. Maar op welke manier doe je dit het meest handig en efficiƫnt? Een bezoekersregistratie kan namelijk erg goed van pas komen bij calamiteiten. Door deze registratie kan er namelijk gecheckt worden door hulpverleners hoeveel mensen zich nog in het pand bevinden en naar wie er allemaal gezocht moet worden. Wanneer dit allemaal op een juiste manier wordt bijgehouden ontstaat er een overzicht met alle namen en wat hun tijden zijn van komen en gaan. Het slimste om dit te doen is wanneer men binnenkomt in het gebouw, dus bij de ingang. Dit moet uiteraard wel door het bedrijf gefaciliteerd worden zodat personeelsleden ook de kans krijgen om zich te registreren bij binnenkomst.

Virtuele receptie bij de ingang

Het handigste is natuurlijk om de registratie plaats te laten vinden bij de ingang. Op deze manier kan men het ook niet vergeten. Tegenwoordig kan dit natuurlijk allemaal makkelijk worden bijgehouden aan de hand van een virtuele receptie. Alle data zal digitaal worden bijgehouden en zal gemakkelijk en overzichtelijk terug te lezen zijn in een bijbehorende app. De registratie van het personeel zal bijdragen aan de algemene veiligheid. Door middel van een QR-code kan een personeelslid of andere bezoeker van het pand zichzelf erg snel registreren. Hierdoor zal het ook geen tijden duren, hoeft men niet lang te wachten op anderen die voor hen in de rij staan om te registreren en zal het ook irritaties voorkomen.

Bezoekerslijst

Naast het feit dat het erg handig is voor calamiteiten is het ook erg handig voor de tijd waar we nu in leven. De bezoekerslijst die digitaal wordt bijgehouden zou eventueel ook verstuurd kunnen worden naar de GGD wanneer er een covid-19 uitbraak plaatsvindt in het pand. Dit is natuurlijk niet verplicht maar de mogelijkheid om alles zo veilig mogelijk aan te pakken is er dus wel. Wel wordt aangeraden om de privacywetten goed door te lezen.