INTRODUCING : LEVENSLANGE BLOG INSPIRATIE VOOR ALS JE EEN PERSOONLIJKE BLOG WIL GAAN SCHRIJVEN – REDDINGSBOEI VOOR BLOGGERS BIJ WRITER’S BLOCK OF BLOGGER’S BLOCK – 180 CONCRETE MULTI INZETBARE BLOG TOPICS – HOUVAST BIJ BLACK-OUTS – CHECKLIST

INTRODUCING:

DE ULTIEME REDDINGSBOEI BIJ WRITER’S BLOCK

AKA

de BODEMLOZE BLOG-POSTS-IDEEËN PUT

AKA

de GEEN-INSPIRATIE-MEER-HOUVAST

180 CONCRETE EN FOREVER HERBRUIKBARE BLOG POST TOPICS VOOR BLOGS MET EEN PERSOONLIJKE INSTEEK

 

STRESS RELIEVE CHECKLIST VOOR

BLOGGERS
FREELANCE-SCHRIJVERS
EENMANSZAKEN
SMALL BUSINESS OWNERS
WANNA-BE BLOGGERS

IEDEREEN DIE EEN PERSOONLIJKE BLOG POST WIL SCHRIJVEN !

Val NOOIT MEER zonder BLOG INSPIRATIE !

Levenslange BLOG POST TOPICS FEED

by DigitalGods.be


Wat?

Een onuitputbare bron aan inspiratie voor nieuwe blogartikels

Een houvast in tijden van writers’ of bloggers’ block

Een bodemloos vat vol blog ideeën

Voor wanneer?

Voor nu meteen, morgen, volgend jaar tot en met 1.289 generaties verder

Voor wie?

• Beginnende bloggers
• Freelance bloggers of copywriters
• Bloggers met black-out angst
• Schrijvers met writers block angst
• Wanna-be bloggers met plankenkoorts
• Small business owners

Waarom?

Elke blogger of freelancer die een blog wil schrijven, vreest al wel eens dat hij of zij op een dag niet meer gaat weten waarover bloggen.

Dat is geen fijn gevoel.

Op zich is het niet abnormaal.

Iedereen krijgt er al wel eens mee te maken.

MAAR ..

Het blijft onaangenaam.

Het maakt vele talentvolle freelancers, bloggers en wanna-be bloggers onzeker.

GELUKKIG
is dat met deze BLOG TOPICS BLUEPRINT helemaal verleden tijd !

DUS:

Ook een beetje ongerust om op een mooie zomerdag zonder inspiratie te geraken voor je BLOG?

HELEMAAL NIET MEER NODIG !

Met deze 180 CONCRETE MULTI INZETBARE IDEEËN VOOR IEDEREEN DIE EEN PERSOONLIJKE BLOG WIL SCHRIJVEN

(STAPPENPLAN – CHECKLIST – BLUEPRINT – HOUVAST – REDDINGSBOEI)

 Weet voortaan altijd waarover bloggen.
ALTIJD DUS !!!

 Kom NOOIT MEER ZONDER INSPIRATIE te zitten.
NOOIT DUS !!!

“Ik begin er niet aan. Ik weet toch niet wat schrijven.”

Ken je het?

Ja?

Wel dan:

… Je bent niet alleen.

Don’t worry.

Het overkomt de beste

Weet je :

Bij bloggen, sociale media, e-mail marketing, content marketing …`
… komt het er op aan om telkens opnieuw mensen naar je website te halen.

Dat is telkens het doel.

Wat moeten we dus zo goed mogelijk doen?

ENGAGEMENT creëren met ons doelpubliek.

Het vertrouwen winnen
Value bieden
Entertainen

Ervoor zorgen dat onze prospecten elke keer weer terugkomen keren naar onze websites, blogs of webshops.

Dat ze ons aanbidden.
Dat ze ons op hun blote knieën smeken voor nieuwe content.

Zodat ze klikken op de links in onze

e-mails
social media posts

Zodat ze betrokken zijn en blijven bij:

Onze website
Onze freelance business

Zodat ze doen wat we zeggen !

“Klik hier en lees onze nieuwe blog !”
“Schrijf je in op onze e-mail lijst !”
“Registreer je hier voor onze workshop !”
“Neem hier contact op voor een offerte”
“Koop nu online aan 65% korting !”

Bloggen of Copywriting is psychologie.

Het is het bespelen van de geesten van je onwetende, onschuldige lezertjes en (toekomstige en huidige) klantjes.

Het is niet zomaar wat in elkaar flansen. En mooie woorden gebruiken.

Neen.

Copywriting die moet converteren, dat moet je slim aanpakken.

Met een strategie.

Waarmee je prospecten bij de ballen grijpt.

En dat doe je bijvoorbeeld zo :

TOON JE EXPERTISE OF AUTORITEIT AAN OM VERTROUWEN TE WINNEN BIJ JE LEZERS (TARGET AUDIENCE)

1. De stappen die ik zette om te bereiken waar ik nu ben
2. Fouten die de meeste … maken
3. 5 Gewoonten die elke … zou moeten hebben
4. 5 Dingen waarvan ik wilde dat ik ze wist vooraleer ik startte met mijn …
5. Een introductie tot …
6. Wat (breaking news over je niche) betekent voor …
7. Een powerpoint die ik gaf over … aan …
8. Mijn voorspellingen voor de … industrie de komende … jaar
9. Een doel dat ik heb en hoe ik het wil bereiken
10. Hoe … eruit zal zien binnen 10 jaar
11. Dé voornaamste reden waarom … vaak mislukt / falen
12. Een overzicht / geschiedenis van de … industrie
13. De vergeten geschiedenis van …
14. Een vervolg op mijn populaire post “…” (+ link naar die post)
15. 2 Strategieën om te … naast elkaar gelegd en vergeleken met elkaar
16. 5 Dingen die we binnen … jaar anders zullen aanpakken
17. De nieuwste bevindingen omtrent …
18. Waarom ik … en je aanbeveel dat ook te doen
19. 5 Angsten die ik had en overwon
20. 5 Dingen waarover ik me blijf zorgen maken
21. De grootste uitdagingen voor de … industrie
22. Hoe ik … wil en zal aanpakken / verbeteren
23. Waarom jouw product of service niet verkoopt / werkt en hoe je het verbetert
24. Evenementen / conferenties omtrent … die iedere … zou moeten volgen
25. 5 Mythes en feiten omtrent …
26. De grootste misvatting over de … industrie
27. Schrijf iets over een ‘olifant’ in je industrie
28. Een opkomende trend die elke … zou moeten volgen
29. Hoe je geld kan besparen met …
30. Hoe je succesvol kan zijn in deze niche

UIT EEN PERSOONLIJKE MENING OF VISIE OVER IETS WAAR JE PROSPECTEN (LEZERS) MEE BEZIG ZIJN

1. De manier waarop we over … denken is verleden tijd
2. Een review van de laatste … die ik kocht
3. Een review van de laatste nieuwe …
4. Je doet … verkeerd en wel daarom
5. Waarom mijn bedrijf / blog anders is dan die van de concurrentie
6. Wat de meeste mensen niet weten over …
7. 5 Zaken waaraan je jouw geld niet moet uitgeven
8. Dit heeft niets te maken met jouw … maar is wel cool
9. Waar ik het meest trots over ben
10. Waarom … aan het afnemen is
11. Iets dat de … industrie volledig zou veranderen als het werd uitgevonden
12. 5 Regels omtrent … die je zou moeten overtreden
13. Mijn mening omtrent volgend controversieel debat omtrent …
14. Een betere manier om te praten over …
15. Het verhaal dat de ronde gaat over … is onwaar en wel daarom
16. Wat er momenteel misloopt in de … industrie
17. Mijn favoriete 5 comments op mijn blog bericht en waarom
18. Iets dat op mijn wishlist staat en waarom
19. Features die een nieuwe versie van … zou moeten bevatten
20. Een nieuw licht op …
21. Wat iedereen denkt maar niemand zegt over …
22. Een controversiële blik op / mening over
23. Wat mensen zeggen over het debat rond …
24. Mijn visie op het … debat
25. Iets waarover mijn mening veranderd is
26. Mijn 5 grootste fouten in … en wat ik eruit leerde
27. Een vraag die ik ooit had en waarop ik nu het antwoord ken / heb
28. Redenen waarom de meeste … falen
29. Algemeen geldende ideeën die aan het veranderen zijn
30. Do’s en dont’s in …

DEEL EEN BEPAALD PROCES  OF EIGEN WERKWIJZE MET JE PUBLIEK. TRANSPARANTIE SCHEPT IMMERS VERTROUWEN

1. Hoe ik aan een nieuw project begin
2. Mijn … routine
3. Mijn 5 meest gebruikte …
4. Mijn 5 minst gebruikte …
5. Ik zou niet kunnen … zonder …
6. De voornaamste reden waarom ik … laat slagen / lukken / werken
7. Een dag in mijn leven als …
8. Ontmoet … , de … van / voor …
9. Een stappenplan voor / om te …
10. 5 Skills die je nodig hebt om …
11. Waarom je altijd moet blijven doorzetten en nooit mag opgeven …
12. Een les die ik steeds opnieuw moet leren / onthouden
13. De grootste uitdaging waar ik voor sta en moet aangaan
14. 5 Technieken die elke … zou moeten beheersen
15. Hoe ik gemotiveerd blijf om / voor …
16. Wanneer het tijd is om te stoppen met …
17. Een blik achter de scènes van …
18. Hoe omgaan met …
19. Wat … zou kunnen leren van …
20. Hoe te … als een pro
21. Nieuwe regelgeving omtrent … zal een impact hebben op …
22. ‘The making of’ een product / service
23. Hoe word je een professionele …
24. Hoe word je de beste …
25. 5 Voordelen van …
26. Had ik … maar gedaan
27. Een beslissing die ik maakte en hoe ik ze maakte
28. Een checklist voor …
29. 5 shortcuts tot / om te …
30. Een kleine ingreep / actie die je kan doen die een groot verschil zal maken op …

REFLECTEER OPENBAAR OVER JEZELF. LAAT JE LEZERS BINNEN IN HET DIEPSTE VAN JE ZIEL. WORD PERSOONLIJK. ONS KENT ONS EN KOOPT VAN ONS

1. Een ‘reality check’ voor …
2. How ik een doorbraak haalde in …
3. Een skill die eigenlijk elke .. zou moeten bezitten en waarom
4. 5 Dingen die succesvolle … anders aanpakken dan de meeste …
5. De harde waarheid over …
6. 5 Waarden waaraan ik me houd tijdens …
7. Waarom ik met deze blog / zaak gestart ben
8. Mijn advies voor diegenen die eraan denken ermee te stoppen
9. Mijn leven voor …
10. Hoe … te vermijden
11. Een samenvatting van / terugblik op (evenement, cursus, les)
12. Confessies rond …
13. 5 Zaken waarvoor ik dankbaar ben
14. 5 Lessen die ik geleerd heb van …
15. ‘The dark side’ van …
16. Wat ik leerde van deze (…) grote teleurstelling
17. Waar zijn … wanneer je ze nodig hebt?
18. Wat ik graag had geweten vooraleer ik startte
19. Wat ik won en verloor door het nemen van een bepaald risico
20. Een verhaal over hoe je een angst overwon
21. Achter de scène bij …
22. Wat je van … kan leren
23. 5 Posts in mijn archief die je moet lezen en wel daarom
24. 5 Goede vragen om te stellen wanneer je …
25. De belangrijkst kwaliteit van een …
26. Onderschat nooit de kracht / meerwaarde van …
27. … is nooit tijdverlies
28. Hoe je te onderscheiden van …
29. Wat te doen wanneer …
30. Hoe … werkt

INSPIREER JE LEZERS. DEEL KENNIS. GEEF HEN AHA-MOMENTEN. ZE ZULLEN JE DANKBAAR ZIJN EN GELOVEN DAT JE EEN ECHTE GOEROE BENT

1. Het verhaal achter …
2. 5 Blogs / auteurs om te volgen
3. Een vraag die ik elke … stel die ik ontmoet
4. Mijn geheime crush op …
5. Een brief aan mijn …-jarige zelf
6. Een open brief aan …
7. 5 Items op mijn bucket list
8. Iemand die ik wil ontmoeten wanneer …
9. Een brief aan mijn kind met advies over …
10. Hoe ik volgende gewoonte opgaf
11. Een open brief aan iemand die je dankbaar bent
12. Hoe ik geweigerd werd voor … en hoe ik daar weer bovenop kwam
13. Zo voelt het om …
14. Mijn definitie van / formule voor succes is …
15. Ik zou niet staan waar ik nu sta zonder …
16. 5 Dingen die de beste … zeggen / doen
17. Het meest inspirerende boek over … van het jaar en waarom
18. 5 lessen die ik leerde terwijl …
19. 5 Goede voorbeelden van …
20. 5 Zaken waarvoor ik altijd dankbaar zal blijven
21. 5 Boeken die elke … zou moeten lezen
22. Een moment / persoon dat / die mijn leven veranderde
23. 5 gebeurtenissen die … hebben gevormd
24. De definite van … is …
25. Stop met … en begin met …
26. Een standpunt innemen tegen …
27. De geheime saus voor …
28. Een weinig geweten feit omtrent …
29. 5 FAQ’s over …
30. 5 Best practices om de dag mee te starten

LEER JE LEZERS IETS BIJ. BE THEIR TEACHER. ZE ZULLEN NAAR JE OPKIJKEN. JE AANBIDDEN. EN ALLES DOEN WAT JE ZE VRAAGT

1. Hoe je meer kan halen uit …
2. Een stappenplan voor …
3. Wat te doen wanneer het allemaal volledig naar de bliksem is
4. 5 Tools die je geld en tijd besparen
5. Blogposts die je moet lezen om … te weten te komen
6. 5 Productiviteitstips voor …
7. Een template voor …
8. De ultieme gids tot / voor …
9. Hoe een goedkope … maken / bekomen
10. 5 Regels van …
11. Een gids om je nieuwe … te gebruiken
12. 5 Must-haves voor …
13. Wie te volgen op (social media)
14. Een sociale media-gids voor … (groep mensen)
15. De manier waarop ik met kritiek omga en wat ik ermee doe
16. Een weinig bekend feature van …
17. Hoe je volgende … te kopen
18. 5 DIY-projecten die je geld zullen besparen
19. Koop je best een … of een …
20. 5 Van de allerbeste bloggers in de … industrie + links naar blogs
21. 5 Geweldige YouTube-clips omtrent …
22. Wat is het beste? … of …
23. Een beginnersgids voor …
24. Een eenvoudige oefening die je helpt om …
25. Hoe ik … fout deed en jij dat beter kan doen
26. 5 Resources voor (groep mensen)
27. 5 Apps die elke … zou moeten kennen / gebruiken
28. Tips over … voor gevorderden
29. Bewezen strategieën die werken voor …
30. 5 Van de beste plaatsen om meer te leren over …

 

UP

Ter ontspanning : Grapjes, wijze uitspraken, quotes, slogans, waarheden en tips omtrent copywriting, advertising, marketing en online entrepreneurship. Ontsproten uit de breinen van succesvolle copywriters en advertising specialists wier boeken ik las en teksten ik bestudeerde. Een ‘BEST OF’ speciaal voor mijn liefste lezers.

copywriting tips - online marketing tips | DigitalGods.be

tips voor copywriting, advertising, marketing, online entrepreneurship
quotes – citaten
grapjes
waarheden

en meer …

advies voor entrepreneurs
Advies voor online entrepreneurs die het even moeilijk hebben en denken aan opgeven (wat volstrekt normaal is). Maar het advies luidt dus: ‘Geef niet op’.

Onderstaande lijst wordt voortdurend aangevuld!

Nu:

Sinds jaren ben ik actief aan het online ondernemen en heb ik heel wat geleerd wat betreft copywriting tips, methoden en psychologieën, online marketing, social media, SEO, online advertising, webdesign, webshops …

Op deze pagina deel ik mijn interessante, leuke, nuttige en minder nuttige copywriting tips en online marketing tips voor beter online ondernemen.

In beeld: Grapjes, quotes, slogans, waarheden, onwaarheden en meer

• Tahoma is het makkelijkst te lezen font en daarom een prima font om mee te werken in blogposts omdat dit de user experience van je website ten goede zal komen.

• Met Google Drawings kan je zelf makkelijk online tekeningen maken om te gebruiken in je communicatie of op je website om meer persoonlijkheid te geven aan je online onderneming.

• Op GIPHY.com kan je leuke gifs opzoeken en downloaden voor gebruik in je communicatie of op je website.

• De toekomst van SEO ligt bij het aanbieden van waardevolle content via content marketing.

• Het belang van technical SEO zal mettertijd afnemen omdat veel technische aspecten geïntegreerd zullen worden in software en omdat de Google spider bots zaken zoals broken links zelf zullen gaan oplossen door Machine Learning of Artificial Intelligence (AI).

• In theorie beoordeelt Google websites op 200 ranking-factoren maar zoals gezegd zal content steeds belangrijker worden.

• Maak je website altijd in WordPress, het SEO-vriendelijkste CMS op deze planeet en ook de software waarmee je het makkelijkst extra features zoals add-ons en plugins kan toevoegen om van je website een heuse online onderneming te maken.

• Vooraleer je aan online marketing gaat doen met je nieuwe website of webshop, zorg ervoor dat je een e-mail autoresponder hebt klaarstaan en een lead magnet om meteen van bij het begin af aan listbuilding te kunnen doen en e-mailadressen te verzamelen en je website-bezoekers en klanten bij je website te blijven betrekken op automatische piloot om meer kans te maken op conversie.

• Een goede manier van Facebook-marketing is het installeren van een Facebook-pixel op je website, zodat je mensen die je website bezoeken of hebben bezocht nadien kan gaan targetten met gerichte Facebook-advertenties

=> Volg deze pagina als een havik zijn prooi. Meer online marketing, online entrepreneurship en copywriting tips to come !

quote van Paul McCartney over copywriting
quote van Paul McCartney over copywriting

Quotes, Citaten, Uitdrukkingen (ook Engelstalig)

• “This formula will teach you how to become a better writer, but it won’t make Eskimos want more ice” – Sam Markowitz

• “Sell people what they want to buy and are already buying from someone else. Only do it better. So simple, so overlooked” – Gary Halbert

• “Selling the wrong products to the wrong people at the wrong time will result in more wasted money than poorly worded copy” – Sam Markowitz

• “Great copy makes the reader forget they are reading. Potential buyers should become so emotionally involved in what’s being said, that they forget the world around them and are left with a burning desire to buy what you are selling, because they ‘know’ it will make their lives better” – Bond Halbert

Bond Halbert - copywriting checklist
Deze brief stuurde copywriter en advertiser Bond Halbert me persoonlijk vanuit Los Angeles

• “A copywriter is a salesperson behind a typewriter” – Judith Charles

• “The goal of advertising is not to be liked, entertained or win advertising awards. The goal is to sell products” – Robert W. Bly

• “When someone lands on your site from a search engine, two things can happen: They either leave right away, or they stick around. And when people stick on your page like superglue, Google thinks: ‘This is a great page. Let’s give it a rankings boost.’ But when people leave your site like a sinking ship… That’s when Google drops you like a stone.” – Brian Dean about SEO-copywriting

=> to be continued almost daily but definitely weekly …

Brought to you by …

Jasper Verelst freelance copywriter
Jasper Verelst – copywriter

WAT IK LEERDE VAN TE WERKEN AAN SEX SITES EN HOE WE GELD KUNNEN VERDIENEN MET DEZE KENNIS

freelance e-mail marketing marketeer DigitalGods.be, The Money is in the List

(Deze post gaat over een uiterst belangrijke les die ik leerde over e-mail marketing en het potentieel om telkens opnieuw meer en meer geld te verdienen aan de mensen die op je e-mail lijst staan of je website bezoeken.)


Sex sites …

Iedereen bezoekt ze. Of toch veel mensen.

SEX SELLS” – Het is een gekende uitspraak.

Het is een waarheid als een koe.

Mensen zijn op zoek naar sex sites.

En ik kan erover meespreken.

Want zelf heb ik al eens een sex site gemaakt (de naam houd ik intern).

Voor een klant die daarom vroeg (en die ik vanzelfsprekend ook geheim houd).

Ik volg nog steeds de statistieken van die website op en zorg er onder meer voor dat alles SEO-gewijs goed blijft.

Cijfers van die website?

6 Maanden na de lancering telde de site :

25.000+ UNIEKE BEZOEKERS

30.000+ SESSIES

5000+ bezoekers per maand

1300+ bezoekers per week

Waarvan 85 % organische bezoekers, wat wil zeggen, via Google of andere zoekmachines. Wat dan weer wil zeggen dat de SEO die ik implementeerde, duidelijk werkt.

Maar dus:

Voor een sex site die zich enkel focust op mensen in België …

… Waarmee je niet echt kan gaan adverteren op grote netwerken zoals Google AdWords of Facebook (waar dat met andere sites wel kan) …

… Waarbij je de (eventuele) geregistreerde bezoekers niet kan gaan mailen om ze terug naar de site te halen (omwille van de privacy) …

… EN op SLECHTS 6 maanden tijd …

… is dat echt veel !

55% van de bezoekers logde trouwens in op zijn (of haar) mobiele telefoon.

(Om het belang van ‘mobile first’ nog maar eens aan te kaarten)

MAAR …

EN NU KOMT HET GEDEELTE OVER GELD VERDIENEN MET E-MAIL MARKETING EN EEN E-MAILLIJST VAN KLANTEN EN WEBSITE BEZOEKERS:

Stel je eens voor, dat je een webshop hebt met 25.000 unieke bezoekers ( op slechts 6 maanden tijd and growing ! ).

Mensen die allemaal geïnteresseerd zijn in het onderwerp van je site. In wat je bijvoorbeeld verkoopt. Laten we bijvoorbeeld kerstballen nemen.

man met kerstballen op zijn bol

En stel je nu voor dat je al die mensen hun e-mailadres hebt.

Dat zijn 25.000 e-mailadressen. Al na 6 maanden.

Think about it for a moment …

25.000 e-mailadressen van mensen die geïnteresseerd zijn in kerstballen.

25.000 POTENTIËLE KLANTEN.

25.000 e-mailadressen waarnaar je, wanneer bijvoorbeeld de kerstperiode voor de deur staat, een e-mail kan sturen.

Een e-mail die je maar 1 keer moet schrijven en met een paar klikken naar 25.000 mensen kan uitsturen.

En in die mail zet je bijvoorbeeld :

” TOTALE UITVERKOOP – KERSTBALLEN AAN 50% – YEAAAH ! ”

Mijn God …

Denk jij wat ik denk?

Dat dacht ik inderdaad ook.

Om dus maar te zeggen : The Money is in the List !

DUS …

Als je een website of blog wil starten, met de bedoeling om er geld aan te verdienen of om veel lezers aan te trekken …

Kies dan iets waarvan je WEET dat mensen er geld aan uitgeven.

EN bij voorkeur ook iets dat mensen bijvoorbeeld ook ONLINE makkelijk kopen.

Gary Halbert, een van de succesvolste marketeers of all time, zei het zo :

Sell People What They Want To Buy
Only do it better
So obvious, so overlooked, so important

TIP: Als je een website lanceert, begin dan vanaf dag 1 e-mailadressen te verzamelen.

E-mailadressen van website bezoekers en al zeker eerdere klanten zijn van GOUDWAARDE voor elke business !

Opnieuw “The money is in the list“, zoals mijn grote voorbeeld Halbert het ook zegt.

Of: “Ze money iz in ze list” zoals René het zou zeggen.

Till next time

Jasper

PS: Ik gebruik regelmatig Engelse woorden en uitdrukkingen gewoon omdat ik vind dat het vaak beter klinkt dan Nederlands.

PPS: Op zoek naar een opgeleide, getrainde e-mail marketeer voor het opstellen van autoresponders, e-mail sequences of sales e-mails? Neem vrijblijvend contact met ons op voor alle info omtrent onze e-mail marketing kennis en hulp om meer geld uit je e-maillijst te halen of je lezers nauwer te betrekken bij je website voor meer leads en links naar je website via e-mail.

5 Lukratieve redenen waarom élk bedrijf, ook in België en Nederland, een persoonlijke virtueel assistent voor copywriting of marketing ZOU MOETEN inhuren. Een van die redenen is dat een freelancer meestal altijd beter weet waarmee hij bezig is dan een doe-het-zelver die DENKT dat hij hetzelfde kan bereiken als een VA (wat uiteraard nooit het geval is)

virtueel assistent België (VA), virtueel marketing assistent, virtual assistant, virtueel marketing assistent, virtueel assistent marketing, DigitalGods.be

(Dit artikel gaat over de virtueel marketing assistent maar is ook toepasselijk op de virtueel assistent voor copywriting. Lees alles over de VA voor copywriting en de VA voor andere online diensten in de categorie beschrijving virtuele assistenten)

Steeds vaker doen bedrijven wereldwijd beroep op een freelance virtual assistant (VA) for marketing of ook persoonlijk virtueel assistent marketing. Zo’n virtueel marketing assistent (VMA) wordt soms ook wel een ‘Digital Nomad‘ genoemd, aangezien veel virtueel assistenten reizen en werken combineren.

De virtueel marketing assistent kan worden ingezet voor het uitvoeren van online marketing taken enerzijds en kan optreden als marketing consultant anderzijds.

Benamingen zijn dus:

Virtual assistant marketing / virtuele assistent marketing (VA)
Virtual marketing assistant / virtuele marketing assistent (VMA)
Freelance marketing medewerker / marketing consultant

Virtueel Assistent Marketing Taken

Je kan een freelance online marketing medewerker of consultant zoals DigitalGods.be inschakelen voor onder meer:

Copywriting
Zoekmachine-optimalisatie (SEO)
Online advertentie (SEA) campagnes opstellen en opvolgen
E-mail marketing
Landingspagina’s aanmaken
Logo-ontwerp
Fotobewerking
Virtual Assistant Social Media
Webdesign
Marketing Consultancy
Online Marketing support

Een VMA inhuren, is een win-win voor alle partijen. In dit artikel bespreken we 5 redenen waarom.

1 Persoonlijke samenwerking – relatie

De virtueel assistent gaat, in tegenstelling tot de meeste online marketingbureaus, een persoonlijke samenwerking aan met zijn of haar opdrachtgevers.

Ongeacht de afstand.

De VMA leert het bedrijf steeds beter kennen en kan dankzij zijn ervaring en inzichten, naast het uitvoeren van taken, ook voor eigen inbreng en ideeën zorgen.

De virtueel assistent is geen bureau zonder gezicht maar eerder een online marketing vriend, die soms ook in het bedrijf zelf over de vloer komt.

Het inlevingsvermogen is wat de virtueel assistent van het bureau onderscheidt.

Behandel je de VA met respect? Dan kunnen er voor jou als ondernemer vele deuren opengaan.

2 Goede bereikbaarheid – Snel inzetbaar

Waar de communicatie met een bureau vaak moeilijker verloopt, is een VMA meestal makkelijker bereikbaar en sneller inzetbaar.

Omdat de meeste VA’s bijna heel de dag voor hun laptop zitten en voortdurend ingelogd zijn op sociale mediakanalen, kan je ze vaak online makkelijk en snel bereiken en contacteren.

Soms komen ze ook gewoon werken op locatie, indien gewenst en mogelijk.

Is er een goede verstandhouding tussen de virtueel assistent en bedrijf?

Kan je de VA overtuigen van de noodzaak van een snelle uitvoering?

Dan zal de virtueel assistent er alles aan doen om je urgentie voorrang te geven.

3 Een virtueel assistent is een goede aanvulling op een traditioneel marketingbureau

Waar de uitvoering van marketing taken vaak strikt vastligt in een overeenkomst, is dat bij een VMA anders.

Snel een nieuwe tekst voor je website nodig, een kortingsactie implementeren of een social media promotie lanceren?

Een VMA kan je makkelijk inschakelen voor extra of aanvullende opdrachten die ad hoc moeten worden uitgevoerd.

Swift action is een meerwaarde die een virtueel assistent je als bedrijf kan bieden.

Dankzij zijn of haar flexibiliteit, is een virtueel assistent dus een handige aanvulling op een online marketingbureau.

4 Expertise & Skills

Virtueel assistenten zijn eigenlijk freelance online alleskunners.

Wat hen behalve flexibiliteit en persoonlijke samenwerking typeert, is dat ze beschikken over een uitgebreide skill-set die ze voortdurend uitbreiden.

Daardoor kunnen ze dus bijna op elk gebeid van online marketing ingezet worden en zijn ze steeds mee met de laatste nieuwe trends.

SEO, webdesign, copywriting, programmeren, online advertising, grafisch design; hun expertise is vaak oneindig.

Omwille van die reden bieden ze een grote meerwaarde voor zowat elk bedrijf dat online doelen wil behalen.

5 De Virtueel Marketing Assistent werkt met passie en gedrevenheid

Passie voor wat hij of zij doet. Dat is wat een virtual assistant verder nog kenmerkt.

Een virtueel assistent is een virtueel assistent omdat hij of zij dat wil.

Immers, de meeste online marketing skills leer je niet op de schoolbanken.

Een virtueel assistent marketing is een autodidact die zichzelf voortdurend bijschoolt.

Hij volgt de laatste nieuwe trends op en past ze meteen toe op het werk voor zijn klanten.

Daarnaast is de VMA zelf ook een ondernemer die leeft met voortdurende druk en gedrevenheid om kwaliteit te leveren, om zo een langdurige relatie te kunnen opbouwen met zijn of haar klanten.

Een gepassioneerde medewerker die snel inzetbaar en flexibel is, die zichzelf voortdurend bijschoolt om steeds het beste uit het werk voor zijn klanten te halen, en eerder een vriend is dan een collega: Dat is waarom steeds meer bedrijven wereldwijd graag samenwerken met een virtueel assistent.

Virtueel assistent Tarieven – Salaris

Tarieven van VA’s liggen niet vast.

Een virtueel marketing assistent is immers een freelance medewerker die zijn tarieven zelf bepaalt.

Daardoor kunnen er dus erg grote verschillen zijn in salaris en tarieven.

Een startende virtual assistant zal zijn tarief eerder laag leggen dan een ervaren virtueel assistent.

Dus, hoe beter de virtueel marketing assistent is, hoe meer skills hij/zij heeft, hoe hoger hij/zij het tarief zal leggen.

Virtueel Assistent Marketing Taken

Wat doet een VMA?
Welke taken kan de virtueel assistent voor marketing zoal uitvoeren voor een bedrijf?

Taken kunnen onder meer zijn:

Copywriting
Zoekmachine-optimalisatie
Online advertentie campagnes opstellen en opvolgen
E-mail marketing
Landingspagina’s aanmaken
Logo-ontwerp
Fotobewerking
Virtual Assistant Social Media
Webdesign
Marketing Consultancy
Online Marketing support

Hoe meer de virtueel assistent marketing weet en kent, hoe meer waarde hij kan toevoegen aan een bedrijf.

Virtual Assistant Marketing gezocht – gevraagd?

Neem dan vrijblijvend contact op met freelance online marketing medewerker en marketing consultant (VMA) Jasper Verelst, owner en zaakvoerder van deze website.

Wij brengen jou graag in contact met een steengoede VA voor marketing.

Heb je een virtuele assistent voor copywriting nodig? Dan kan je rekenen op freelance copywriter Jasper Verelst.